Vasaras epogejs

Krietns brīdis ir pagājis kopš pēdēja ieraksta blogā un likumsakarīgi sakrājusies "čupiņa" ar bildēm un
 stāstāmā materiāla par pēdējo pāris nedēļu notikumiem. Atstāstījums sākas ar atpakaļejošiem datumiem, kas iestiepjas vasaras pašā karstākajā laikā-no jūlija vidus līdz augusta vidum, kad no agra rīta līdz vēlam vakaram spoža saule karājas pie debesīm, uzkarsējot gaisu teju līdz 40 grādu karstumam. Lielākā daļa notikumu no Balkāniem un Rumānijas ievirpuļo tā saucamajā centrāleiropā: Ungārijā, Slovākijā, Austrijā, Čehijā, Vācijā-un tūres beigu gals aizved mūs atpakaļ uz mājam: caur Varšavu uz Rīgu.

BDAPEŠTA jeb BUDA-PESTA

Ko darīt Budapeštā? Jādodas pastaigā pa pilsētu. Pilsēta jau daiļa bez gala-statujas, glauni parki, ievērojami arhitektūras brīnumi-perfekts tūrisma galamērķis. Nav gluži mūsu stilā bet pa retam jau var arī tā. Skats no kalna gala uz pilsētu.

Mērojam  ceļu no Rumānijas līdz Ungārijas galvaspilsetai-Budapeštai. Neliela aizķeršanās uz robežas: robežsargiem Ungārijas pusē  aizdomīgas izraisa Stasa "neparastā" pase ar ierakstu "alien" . Paiet krietns laiciņš, kamēr galvas kopā salikuši, kādi 4 vai 5 korpulenti robežsargi pārlapo dīvaino nepilsoņa pasi, pie sevis kaut ko klusi apspriežot un spļaujot sev pie kājām saules puķu sēklas. Brīdi no brīža mūsu virzienā tiek mesti zibenīgi skati. Kamēr rietošās saules apspīdēti tālumā plešas nebeidzami saulespuķu lauki, pie robežsargu uzspodrinātajām kurpēm asfalts pamazām pazūd zem "semučku" čaulu kārtas. Šamējie neizpratnē par to, kādēļ izpalikuši zīmogi Stasa pasē par iebraukšanu/izbraukšanu Rumānijā. Nākas skaidrot, ka neskatoties uz savu dīvaino pasi, arī viņš ir pilntiesīgs ES iedzīvotājs un var brīvi pārvietoties pa ES valstīm. Lieta tiek atrisināta ar divu zīmogu iesišanu pasē: apliecinot, ka nepilsoņa pases turētājs ir izbraucis no Rumānijas un tagad iebrauc Ungārijā.

Budapeštā ierodamies vēlu vakarā. Atrodam jauku nakšņošanas vietu parkā, kur nakts paiet labi, ja neskaita negaidīto policijas vizīti nakts vidū. Kā viņi mūs tur atrada un kāpēc gribēja pārbaudīt mūsu identitāti-joprojām nav skaidrs. Pats galvenais, ka no naktsvietas netikām patriekti un tam visam pa virsu mums pat tika novēlēta "laba nakts".

Karstums sit augstu vilni, bet par laimi te ir padomāts par pilsētniekiem-vairākās vietās visā pilsētā ir uzstādīti aukstā ūdens "izsmidzinātāji" jeb strūklakas-sauc kā gribi-galvenais, ka var atvēsināties

No zemes periodiski šļācas ārā milroskopiski aukstās ūdens pilieni, atsvaidzinot sasvīdušos ķermeņus

Kā labas atsvaidzināšanās vietas kalpo arī dažādi baseini un strūklakas

SLOVĀKIJA

Pēc pāris dienām, kas pavadītas Budapešta, ceļš ved tālāk uz Ungārijas kalnaino kaimiņvalsti-Slovākiju. Viens no koncertiem tiek organizēts pilsētā ar nosaukumu Spiska Nova Ves. Ierodoties tur, mūs sagaida daudz slēgtas ielas un cilvēku masas-šovs sakrīt ar ikgadējiem pilsētas svētkiem.

...līdz ar to arī bārs ir cilvēku pilns, un šovu apmeklē bariņš jautru cilvēku

Pēc tam seko gardas vakariņas slovāku gaumē. Rūmes maz, tāpēc jāēd stāvus

Rock'n'roll blice no Horvātijas kārtīgi iekustina publiku

Slovākijā mūs sagaida Mazulis, kurš patreiz ir nedaudz iereibis no bezmaksas alus, ko viņam dāsni uzsauc kāds draudzīgs vietējais rokeris

Mums tiek piešķirta amizanta, bet mājīga nakšņošanas vieta kadā jauno māmiņu klubiņā
Šķērsojot teju visu valsti nonākam Slovākijas galvaspilsētā-Bratislavā-, kur vietā ar nosaukumu "Jamaika" tiek organizēts šovs "BTF?". Diemžēl ierodoties tik vēlu esam palaiduši garām dažas no jautrākajām dienas aktivitātēm kā, piemēram, "velo sviešana" un  "velo gumija". Nu labi, velo gumiju es vēl paspēju iemēgināt: tā izrādījās aktivitāte, kad jāsēžās uz neliela izmēra velo, kam piesieta gumija un tad jāmin cik spēka, lai nokļūtu līdz tālumā uzstādītam mērķim (neliels galds uz kura novietota šņabja glāze). Pēc kārtīgas iemīšanās gumija ar joni rauj tevi atpakļ, bet pa to laiku jāpaspēj izdzert uz galda uzliktais  "šots". Pasākuma organizētāji bija tiešām pacentušies, un jāsaka, velo aktivitāte salīdzinājumā ar Rīgu  Bratislavā ir apskaužama.

Velo-gumijas skatītāji. Izpildītājs kaut kur tumsā
Par cik uzstāšanās vietā bija sēžvietas, teju ikviens to izmantoja, tādēļ arī dejošana bija visnotaļ pasīva

Karstums Bratislavā bija  nepanesams, tāpēc devāmies atveldzēties ezerā

AUSTRIJA / VĪNE

No Bratislavas līdz Vīnei devāmies ar riteņiem-izmantojām iespēju mērot ne tik garo ceļu no Slovākijas uz Austriju pa velo celiņu, kas savieno abas galvaspilsētas.

Saule dedzina. Velo celiņš izrādījās taisns un garlaicīgs-apkārt plešas lauki, laiki vien.

Pa ceļam: cauras riepas remonts
Izskatās visnotaļ bēdīgi, tašu jācer, ka līdz Vīnei izturēs...

KARSTUMS TURPINĀS ARĪ VĪNĒ

Apmetamies milzīgā skvotā Vīnes centrā, kur pavadām vairākas dienas suņu un panku ielenkumā

Viena no iespējām, kā glābties no karstuma

Skats uz Vīni naktī

BTB veiksmīgi izdodas iefiltrēties jau esošā pasākumā-pirms tam uzstājas pāris blices no Polijas. Salauzto kaulu tūre turpinās!

Kosmosa atmosfēra

...un izaicinošas dekorācijas

PRĀGA

Mistiskas lietas notiek Prāgā. Jau sen atpakaļ BTB bija aizrunāts koncerts, taču pasākuma organizētājs mistiskā kārta ir, kā tautā saka: "gaisā izkūpējis". No Martina ne ziņas ne miņas, tāpat arī no koncerta Prāgā. Šā vai tā, laimīgas sagadīšanās dēļ mēs tiekam izmitināt jaunatvērtajā skvotā "Klīnika", kur pavadām teju nedēļu. Šī nedēļa sevī iekļāva gan pastaigas pa pilsētu, gan laisku slinkošanu jeb atpūtu, tāpat arī negaidītu ballīti pamestos bunkuros kā arī ne tik iepriecinošu notikumu kā telefona zādzību: kamēr brokastojām turpat skvotā kāds paņēma Stasa telefonu no lādētāja, un  nozuda bez pēdām. Ceļojumu nācās turpināt uz drūmakas nots.

"Klīnikas" pagalmā

"Jam session " ar poļu "dzejnieku"

Piedalās visi!
Pastaiga pa pilsētu:Tūristiskā puse

Prāgas panorāma

Operas dziedonis hotelī "Opera"

Pēc garas pastaigas vajag atpūtinat kājas vietā ar labu skatu uz pilsētu

...un garām skrienošiem vilcieniem

Bet pēc pastaigas der iestiprināties!

Nokļūstam trakā ballītē, kas norisinās vecā bumbu patversmē

Trakas dejas nakts garumā

Gaismas šovs dažādos izpildījumos

Nakts mežā izrādījās vēsa, un salstošie tvērās pie hipnozi izraisošajām ugunskura liesmām

skats caur šahtu

Rīta gaismai austot, devos ekspedīcijā pa apkātni. Izrādījās nelielais mežs slēpj sevī ne vienu vien bunkuru

Kas tas?

Saule jau ir uzlēkusi, bet mūzika vēl nerimstas

Suns arī kaifā

Un šādi ļautiņi izskatījās no rīta

KOSMOSA PIKNIKS

Tā pavisam nejauši uzzinam par festivālu ar nosaukum "Space pik-nik", kas norisinās tieši mums pa ceļam, netālu no Čehijas/Vācijas robežas. Lēcam uz riteņiem un dodamies uz turieni!

Ar laiku vis neveicas-debesis bija pārklātas ar pelēkiem lietus mākoņiem un pāris reizes arī salijām
Uz dienas beigām gan mākoņi pamazām sāka izšķīst, dodot cerību par gaidāmām saulainām dienām
Nakšņojām privāta dīķa malā, pie kura līdz ar saullēktu, pulcējās bariņš kaislīgu makškernieku
Nokļūstam ballītes norises vietā vēl pirms viss sācies. Tā izrādās kāda pamesta armijas bāze ar daudz izdemolētām ēkām

Vieta atradās nekurienes vidū starp diviem maziem ciematiņiem

Pasākums 2dienu garumā, tāpēc jādodas uz "tuvējo" veikalu pēc pārtikas. Veikals atrodas  lielākā pilsētelē 20 km attālumā no pasākuma norises vietas.

Pa ceļam nolemjam uzrāpties pilskalnā. Lai nemaksātu ieejas maksu, lavāmies riņķī pa aizaugušiem neceļiem

Vecās pils paliekas

Viena no daudzajām skaņas sienām, kas lika cilvēkiem raustīties ritmā līdz nemaņai

Viss nepieciešamais ekipējums tika savests ar neskaitāmiem gruzavikiem no dažādām valstīm. Pamazām pamestā teritorija atdzīvojās un līdz vakaram bija tā piepildīta ar mašīnām un cilvēku masām, ka pārvietoties kļuva arvien grūtāk.

Pamestās ēkas tiek pamazām ieņemtas

...netrūka arī dažādas dekorācijas

...kā arī gaismas efekti

Uguns šovs
Daži acīmredzot nodejojās līd nemaņai. Vajag nedaudz atpūsties...

"Deju nogurdināto" bija daudz...

Nākamajā rītā atklajās, ka uz pasākumu ieradušies tik daudz cilvēku, ka ne vien pati pasākuma teritorija bija piebāzta ar dažādiem transporta līdzekļiem, bet arī ceļš visā tā garumā no viena ciemata līdz nākamajam bija nobloķēts ar mašīnām. Mašīnu bija tik daudz, ka tām  visām nepietika vietas ceļmalās, tāpēc tiem, kas ieradās vēlāk, nācās parkoties ciematos, kas kaut ko tādu vēl nebija peredzējuši.

Klāt arī policija, taču ko gan daži menti var izdarīt tūkstšiem trakojošu jauniešu? Vienīgais, kas ir viņu spēkos ir bloķēt ceļu katrā no ciematiem, lai ceļš netiktu pavisam nobloķēts ar noparkotajām mašīnām. Daudzi ir speisti griezties riņķī un parkoties krietnu gabalu no ballītes norises vietas. Un ta 2 dienas un 3 naktis mūzika rīb bez apstājas....

Pēc kārtīgas 2 nakšu dejošanas braucam tālāk uz Vāciju. Par cik pa ceļam vairs nekādus koncertus neizdodas saorganizēt, dodamies pa taisno uz Berlīni. Te gan respekta dēļ nesanāca safotogrāfēt mūsu apmešanās vietu Berlīnē...

...vien pāris bildes no Hemp Parade Berlīnē

Pēc karstas nedēļas Berlīnē dienas brauciens nogādā mūs Polijas galvaspilsētā-Varšavā

Varšavas debesskrāpji

Arī šeit pamatīga svelme un ļautiņi tveras no karstuma kur nu kurais

Mūsu pāris dienu apmešanās vieta