Ultralight cycling – ultravieglā riteņbraukšana

Man patīk braukt ar riteni. Patīk braukt garās distances. Patīk daudzdienu braucieni, kuros es spēju nonāk īpašā garastāvoklī, atvienoties no pārējās pasaules un tās daudzajām problēmām. Kā rakstīja Karloss Kastņeda vienā no savām grāmatām: cilvēks, kustoties uz priekšu vientulībā, tikai savu domu pavadīts, spēj sasniegt īpašo transa stāvokli, paplašināt savu apziņu, aizdomāties un saprast lietas. Katrs laikam ir pamanījis, kad tas pārvietojās netraucēts ar kājām vai ar kādu transporta līdzekli vai tas būtu ritenis, mašīna vai vilciens, ieslīkstot domās, kad domu lidojums sanāk īpaši skaidrs un pārdomāts, bet runa šoreiz neies par prāta ceļošanu, bet par atviegloto ceļošanu ar riteni.
Savā pirmajā velo ceļojumā no Rīgas uz Vīni 2009. gadā visas savas mantas vedu velopiekabē. Mēs braucām divatā ar Andreju un mūsu abu mantas bija sakrāmētas vienā piekabē: divas pilnas kurjersomas ar mantām, divi Kryptonite u-locki (pa 2kg katrs), soma ar instrumentiem un rezerves daļām, kurā bija tādas neiedomājamas lietas, kā rezerves ķēdes, kasetes un visas nepieciešamās atslēgas, lai veiktu kasetes apmaiņu; protams, piekabē bija arī pārtika, virtuve un mājas. Precīzi neatceros cik tas svēra, bet vedām mēs piekabi uz maiņām, sākumā pa pus dienai, kalnainajos reģionos mainījāmies ik pa stundiņai. Klāt pie visa mums katram bija pa nelielai mugursomai, ko stiepām plecos. Daudzas līdzi paņemtās mantas nebija galīgi pārdomātas un nemaz ceļojumā nenoderēja, tikai veltīgi aizņēma vietu un padarīja piekabīti smagāku.
Līdz malām piekrāmēta piekabe, kopā tas viss svēra ap 40kg


Braucot Re-cycling Europe tūrē ar Gitu vairāk pievērsām uzmanību līdzņemto mantu nozīmei un funkcionalitātei, jo tika uzkrāta jau zināma pieredze, bet tik un tā dažas lietas principā nebija vajadzīgas, citas nebija lietderīgas un citas varēja noteikti aizvietot ar kaut ko labāku.

Mans šosejnieks Re-cycling Europe tūrē


Atgriežoties pie raksta sākuma – man patīk braukt ar riteni, bet baudas sajūta viennozīmīgi mazinās, kad braucot garākā tūrē tev jāstiepj līdzi n-tās lietas, bez kurām ‘vienkārši nevar’. Braucot ar Gitu daudzas reizes apspriedām, cik forši būtu ceļot ‘pa vieglo’, neko daudz neņemt līdzi, tikai kādas dažas rezerves daļas un kredītkarti. Ja kādreiz kļūšu bagāts noteikti došos creditcard tūrē. Bet pagaidām jāizvēlas cita stratēģija. 
Kad sāku plānot nākošo ceļojumu, mājās pārcilāju visas līdzi ņemamās mantas pa vienai un pārdomāju ,cik ļoti lietderīgas tās būs ceļā. Meklējot internetā informāciju atklāju daudzas vietnes veltītas ultralight backpacking un tādam jaunam velotūrisma novirzienam kā bikepacking. Šo visnotaļ jauno ‘tūrisma’ veidu filozofija ir less is more jeb latviskoti: mazāk ir vairāk. Katra līdzi ņemamā lieta ir rūpīgi pārdomāta, ja nepieciešams piemeklēta vieglāka un kompaktāka alternatīva, mantām tiek nogriezts vai nozāģēts viss liekais. Dota priekšroka daudzfunkcionālam aprīkojumam, tādā veidā ekonomējot gan vietu, gan svaru un ar to padarot ceļojumu vieglāku un patīkamāku. Līdzi ņemamo lietu saraksts katram ir atšķirīgs, atkarīgs no ceļojuma veida un apstākļiem.

Dažas lietderīgas saites:





Runājot tieši par velosipēdiem bikepacking ir jaunais modes kliedziens, kā fiksīši mūsu Rīgas ielās. Attīstoties tūrisma inventāra tehnoloģijām un audumiem, cilvēkam, lai izdzīvotu brīvā dabā mūsdienās ir nepieciešams pavisam nedaudz: telts, guļammaiss, paklājiņš un komplekts ēdiena pagatavošanai ar dažiem instrumentiem. Bikepacking vairāk ir attiecināms uz MTB, jo tas ir tuvāks ceļojumiem pa cilvēku neskarto dabu. Lai ērtāk pārvietotos pa bezceļiem ierastie riteņa bagāžnieki tika aizvietoti ar somām, kas tieši stiprinās pie riteņa dažādās vietās: uz stūres, rāmja trijstūrī un zem beņķa. Tādā veidā padarot riteni stabilāku un vieglāku uz meža takām.

Noderīgas saites:



Mūsu topošajam ceļojumā aizņēmāmies gan ultralight backapcking’a, gan bikepacking’a elementus, bet kombinējot ar mūsu ceļojuma īpatnību, ka tas nav ieplānots ceļojums un atgriešanās mājās nebūs tik drīza. Tādēļ mums ir nepieciešamas drēbes un inventārs ļoti dažādām dzīves situācijām, bet saprātīgos daudzumos, lai nejustu pārlieku diskomfortu no braukšanas.

Mūsu inventārs ir sagatavots un sasvērts, šeit arī liste:

APĢĒRBS


STASIM:

ne- velo:
  • Siltā vilnas cepure – 90g
  • Sejas maska – 15g
  • Sintētiskais T-krekls – 120g
  • Flīsa/windstoper vējjaka – 420g
  • Peldenes-100g
  • Endura 3/4 šorti –440g
  • Garas vilnas zeķes – 100g
  • Botas – 500g
  • Plānie flīsa cimdi – 30g
  • Lateksa cimdi -5g

kopā – 2030g

velodrēbes:

  • bandana – 20g
  • Velokrekls KTM – 160g
  • Velo vējjaka – 320g
  • Lietus jaka – 360g
  • Velošorti KTM – 190g
  • Kājiņas – 100g
  • Rociņas- 50g
  • Zeķes – 20g
  • Velocimdiņi – 40g

kopā = 1210g

Apģērbs kopā =3240g

GITAI:

Ne-velo:

  • Leginsi – 200g
  • Džempis ar kapuci – 560g
  • Krekliņš – 40g
  • Botas – 360g
  • Apenes x3 – 40g
  • Zeķes x 3 – 40g
  • Lakats – 120g
  • Silta cepure – 50g
  • Siltie flīsa cimdi – 40g

Kopā = 1450g

Velodrēbes:

  • Velotūres velobikses – 120g
  • Giant velobikses – 100g
  • Velokrekliņš – 140g
  • Cimdiņi – 30g
  • Krūšturis – 20g
  • Lietus jaka – 200g
  • Kājiņas – 60 g
  • Grais krekls – 140g
  • Kaska – 220g

Kopā = 1030g

Drēbes kopā = 2480g

VIRTUVE


  • Gāzes deglis – 100g
  • Katls alumīnija (2300ml) – 380g
  • Bļodas 400ml -20g
  • Krūzes 350ml x2-20g
  • Plastmasas karotītes - 10g
  • Ūdens maiss ‘kamielis’ LaFuma 1,5l  – 140g
  • Ūdens maiss ‘Kamielis’ 1l – 120g
Mūsu virtuve

Virtuve sapakotā veidā


kopā=798g

MĀJAS



  • tents (5 alum. Mietiņi, 5gab. 1m  virves, moskītu tīkls) – 680g
  • follija sega x2 – 15g
  • paralona spilventiņi – 80g
  • pklājiņš (īsināts) x2 – 200g
  • Stasa Millet Baikal 1000 guļammaiss – 1110g
  • Gitas Millet Baikal 750 guļammaiss – 780g

kopā – 2880g

APTIECIŅA UN HIGIĒNA



  • binte
  • lateksa cimdiņi
  • plāksters
  • tulznu plāksteri
  • Pretsāpju tabletes 
  • adata ar diegu
  • nagu vīle
  • nagu knaibles
  • zobubirstes
  • Zobu diegs

kopā - 110g


DROŠĪBA


  • Krypronite evolution mini – 900g
  • Bike alarm jeb velo signalizācija (bez bačas) – 20g

kopā = 920g

ELEKTRONIKA


  • fočuks BENQ (ar maciņu un bačām) – 180g
  • Nokia LD-3W (GPS) – 50g
  • Nokia 3720 – 100g
  • BL-5C baterija – 10g
  • microSD to USB pāreja – 2g
  • austiņas + pāreja – 5g
  • rezerves austiņas + pāreja – 5g
  • Nokia USB vads – 10g
  • USB lādētājs – 30g
  • Universālais velolādētājs – ?
  • Netbooks – Ideapad s10-3 – 1200g
  • LED lukturis + AAA bačas – 80g
  • Aizmugures gaismiņas x2 – 10g
  •  


Kopā – 1682g (bez lādētāja)


INSTRUMENTI


  • Nazis – 120g
  • SKS TOM18 Multitool-184g
  • Plaķenes-80g
  • Pumpis-80g
  • Bortejamās lāpstiņas plastika 20g
  • Ielāpi/līme/spieķatslēga/pāreja/somiņa-40g
  • Kamera x2-
  • Eļļa Finish Line – 120g
  • Savilcēji-
  • Līmlente-
  • Metāla savilcēji-
  • Termometrs -5g
  • Kompass – 5g
  • Naža asināmais – 40g

Kopā = 696g

SOMAS


  • Kamielis Storm shield – 240g
  • Jostas soma – 250g
  • Lafuma mugursoma – 1500g
  • Scott mugursoma – 1000g
  • Stūres soma x2 - 100g

Kopā = 3090g




INVENTĀRS KOPĀ = 14786g

Galu galā mums sanāk nepilni 15kg uz diviem cilvēkiem, kas manuprāt ir diezgan labs rezultāts, ņemot vērā, ka prom no mājām mēs dodamies  uz nenoteiktu laiku. Mēs gan neplānojam braukt un nakšņot mīnus temperatūrās, jo Vidusjūras reģionā tādas temperatūras pa ziemu ir tikai augstu kalnos, tomēr neliela rezerve mums būs. Cik labi esam sagatavoti mūsu nākamajam braucienam, rādīs drīzuma plānotais testa brauciens, kura laikā izmēģināsim gan jaunās somas, gan visu pārējo inventāru.

Nav komentāru: